FaceBook
Instagram
Mail

Mors Dag 2022

17:42:00
Glad Mors Dag ♡
 
En lika fin Mors dag-runda som förra året minsann. Det tackar jag för
 
 
Ett litet mors dags-paket låg på mammas bordsplats när hon vaknade.
 
Zoran och barnen uppvaktade mig med paket, pussar och kramar.
 
Dom är fina som karameller och jag ser framemot att testa detta märket. Jag äkskar att Zoran (och barnen) vågar sig på att köpa andra märken än dom jag har hemma. Själv är jag för feg (och/eller snål mot mig själv) för att chansa och köpa "nya märken" och då missar man ju produkter som (förhoppningsvis) är bra.
 
Älskar dom små reseförpackningarna 😍
 
Alla mina mammor som jag uppvaktar får även varsitt gåvobevis från Unicef.
Mamma är inte så bra på att sitta still och det är ju bra, så nu på eftermiddagen gick vi en kort och långsam promenad till närbutiken där hon bjöd barnen på glass.
Det bästa med att just du är min mamma är sannerligen att mina barn får ha dig som mormor.
Jag älskar dig!
På bilden ser man knappt att hon är uppskrapad och svartblå på näsan, vilken tur!
 
Vi håller barnen sällskap i varsin solstol och med ett glas rosé i solen. Trots det som hände mamma igår så har vi ju haft en väldigt mysig helg tillsammans. Imorn åker hon hem till Skövde.
 
En sak som jag har tänkt mycket på och även sagt till mamma är att jag är glad att olyckan skedde med mig bredvid. Hade hon ringt mig från Skövde och sagt att hon snubblat på ett brunnslock ute och brutit näsan och revbenet så hade jag misstänkt Bengt på en gång. Det låter inte så snällt och rättvist kanske, men med hela historien i bagaget att dom helt sonika flyttade till Skövde utan att känna någon, eller att mamma hade fixat jobb där långt ifrån mig i Göteborg och långt ifrån mina syskon i Örebro, ja då kan jag lova att jag hade blivit misstänksam. Det må vara att  jag är skadad efter att själv ha levt i ett destruktivt förhållande en gång i tiden och därför ser det ur den synvinkeln, MEN nu hände det ju här bredvid mig så då slipper jag alla sådana dumma misstankar.
 
Hoppas du har haft en fin helg, en bra Mors dag och att du är redo för en ny vecka imorn!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: